Narzędzia dla Webmasterów od Google

Narzędzia dla Webmasterów od Google – krótki wpis

Tym razem postaram się krótko i na temat bez nadmiernej ilości głębokich przemyśleń. Google oferuje bezpłatnie narzędzia dla Webmasterów, które zawierają mnóstwo informacji na temat tego co o naszej stronie wie robot wyszukiwarki oraz tego jak nasza strona wygląda w wynikach wyszukiwania.

Ten wpis nie będzie kursem pokazującym jak korzystać  z tego narzędzia. Jest ono tak proste i tak dobrze opisane przez Google, że nie ma sensu dublować tych informacji – ale przy okazji innych wpisów będę z niego korzystał i pewnie jedną, czy drugą funkcję opiszę od praktycznej strony.

Tutaj można znaleźć mnóstwo informacji https://support.google.com/webmasters/?hl=pl#topic=3309469 a same narzędzia dla webmasterów są tutaj https://www.google.com/webmasters/tools/.

Słowa kluczowe w narzędziach dla webmasterów

Ten wpis będzie zawierał przedstawienie tylko jednej funkcji, która pomoże odszyfrowywać czym jest tak naprawdę (not provided). Mowa będzie o raporcie Wyszukiwane hasła (w grupie Ruch związany z wyszukiwaniem).

Lista zawiera wszystkie słowa, na które wyświetla się serwis. Przedstawiona jest informacja na temat wyświetleń, kliknięć oraz średniej pozycji. W wielu wypadkach jest to lepsze niż wydawanie pieniędzy na narzędzia do monitorowania pozycji – do określenia gdzie jest serwis wystarczy.  A już na pewno pomoże określić co może wchodzić w skład (not provided).

Słowa kluczowe w Google Webmaster Tools
Słowa kluczowe w Google Webmaster Tools

Druga zakładka tego raportu pozwala sprawdzić, które strony pokazują się w wynikach wyszukiwania. Znowu skutecznie może zastąpić wszelkiego rodzaju narzędzia do monitorowania.

Strony docelowe w Narzędziach dla Webmasterów Google
Strony docelowe w Narzędziach dla Webmasterów Google

A jak już widzimy strony, które są widoczne w wynikach wyszukiwania to możemy sprawdzić na jakie słowa wyświetlają się poszczególne strony i jak dla nich są klikane.

Słowa kluczowe strony powodujące wejścia na nią w Narzędziach Google
Słowa kluczowe strony powodujące wejścia na nią w Narzędziach Google

Wiele z tych danych dostarczą narzędzia do monitorowania pozycji. Ale jeśli mamy mały serwis, o ograniczonej tematyce i interesuje nas po prostu to jak nas widać i jak to się przekłada na kliki to komercyjne narzędzia są zbędnym wydatkiem.

To tylko jedna funkcja. A jest ich w GWT znacznie więcej.

Dla kogo są Google Webmaster Tools?

Dla każdego kto ma stronę. Przydatne informacje znajdzie zarówno właściciel, jak i webmaster oraz pozycjoner.

Podsumowanie tematu Narzędzia dla Webmasterów

Narzędzia są darmowe. Dają sporo informacji o tym co na temat serwisu wie Google. Nawet jeśli pewne dane są zaokrąglane to i tak pokazują skalę, trendy i potencjalne miejsca generujące problemy.

Zachęcam do korzystania z tego narzędzia. Można z niego wiele dowiedzieć się o swoim serwisie. Pozwala też podglądać jaka jest skuteczność pracy pozycjonera oraz czy przypadkiem nie przyszła wiadomość od zespołu walczącego ze spamem…

Jedna myśl nt. „Narzędzia dla Webmasterów od Google – krótki wpis”

  1. GWT to obecnie potężna baza wiedzy począwszy od wymiany komunikatów z Google, filtry powiadomienia, a skończywszy na informacjach o ruchu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *